Day 5 - Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van europa13 - WaarBenJij.nu Day 5 - Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van europa13 - WaarBenJij.nu

Day 5 - Rome

Door: Duo Penotti

21 Juli 2013 | Italië, Rome

Gutentag!

Jup we zijn nog steeds in Rome. We hadden besloten om 2 nachtjes te blijven. En met onze nieuwe hostel vrienden Jarred (Australië) en Frank (Duitsland) zijn we naar Vaticaan stad geweest. Toen we aan kwamen was de paus een of andere speech aan het houden. Dus stond super druk van de mensen. Wij wilde natuurlijk ook de st Pieter bekijken van binnen. Maar er stond heel mega rij voor na de paus zijn zegje dus zijn we eerst naar een soort kasteel gegaan. Castelo S. Angelo. Daar hebben wij onze ijs koffie gedronken, wat werkelijk sterk was. Oef.

Nadat we het kasteel hebben bezocht, besloten we tch maar weer naar ST. PIETRO te gaan. We hadden met zijn allen een korte broek aan dus gingen we ons omkleden in de rij. Geloof ons, 2 broeken over elkaar is geen pretje. Maar goed, we kwamen de kerk binnen en dat was echt een schoonheid. Ook gingen we helemaal naar de top.

We hebben nog nooit zoveel trappen gehad in 1 dag ala die dag. Eerst in Castelo en later in ST Pietro. Onze beentjes doen pijn. Damn you Jarred. Hij hield van actief zijn.

Nadat we klaar waren met de bezienswaardigheden gingen we nog een Itliaans hapje eten en later fijn relaxen met de hostel mensen. Ect veel nationaliteiten ontmoet die avond. Van Belgen tot Argentijnen.

Dat was het voor deze dag. De rest horen jullie thuis wel.

Liefs,
Duo Penotti

• 22 Juli 2013 - 16:17

Hans:

En nog een foto gemaakt van de paus.
    Veel plezier jullie en wat is de volgende tussenstop.

• 22 Juli 2013 - 17:26

Jannie:

Waar blijven de foto's en pff het is hier ook heel warm 33 graden

• 22 Juli 2013 - 19:07

Marzanna:

Wow, een verchaal om te smullen, en Zijne Eminentie is vandaag naar Brasil vertrokken, gisteren jullie hadden geluk om hem te zien en te horen, ik vind fijn, maar zijn er wel foto's?